YAZARLAR
Mezarlık Üzerine Süryani Kilisesi İstemiyoruz

Süryaniler Açısından Din ve Vicdan Özgürlüğü

Süryani-Keldani-Asuri Halkının Çığlığını Duyun

Benim Adım ...

Başın Sağolsun Türkiye: "Hepimiz Hrant'ız"

Sözlü Tarih Çalışmasına Katkıda Bulunalım

Midyat'ta Kültürel Bir Atılım

70 Yıl Önceki Şapka, 40 Yıldır Devam Eden Süreç

2004'e Girerken

Avrupa Birliği Uyum Süreci ve Süryaniler

hepsi

Diaspora Bayramları veya Aralık Özlemim

Hazan Ortasında Bir Ağaç veya Sonbahar Sendromum!

Kendi Vatanında Sürgün Edilen Bir Halk

Bir Doktorun Gözünden Irak'ta Yaşanan Felaket

Rant, Manastır Dinler mi?

Herşey Su ile Başladı

Gözyaşımız "Nakuşo'dan" Damlardı

Hayat Sohbetleri

Zamanın Dışında Gerçekliğin İçinde BAHE

Urfalı Efsuncu Orpheus - Bir Mozaiğin Macerası

Kurşun ve Yorgan

Deyr-Zafaran'ın Taşa Yazılı Mektupları

Tanrı Rahmeti ve 'Toprağı Bol Olmak'

Kendine Saklı Kitaplar

Taşların Barıştığı Hançepek

Benim Olmayan Kilise'nin...

Söyleyen ve Susan

Ben Kendim Değilim

hepsi

Aydın Olmak, Kendini Aydın Sanmak

Bir Evin Anımsattıkları

Ana Sütü Gibi Bedava

Samatya Kaçamakları

Baba ve Oyuncak

İkinci Yarısından Seyredilen Bir Film

Bu Gece Bir Hayaletle Yaptığım Muhabbet

Diş Kurtları ve Bilimin Kökeni

Yitirilmiş Olanlara Karşı Karyo Hliso Duruşu

Süryanicenin Tarihsel Önemi ve Durumu

Mardin Ruhu

Çanlar Yeni Anlayış İçin Çalacak

İhtiyarlık ve Çocukluk /Saybutho u Talyutho

Rasyonel Güç ve Hayatın Değişmez Sabiteleri

Hasyo Hanna Dolabani'yi ANLAMAK

Benlik Çıkmazı ve Ruhsal Labirentler

Çoğulculuk ve Barış

Onun Adı Turabdin İdi

hepsi

Azınlık Kadını Olmak

Bir Sivil Tarih Çalışması; Mihail Kırılmaz

Dilde Destan, Yürekte Yara

Bahe ve Manastır

Tavandaki Çini

Umudu Karartmadan Yaşayabilmek

Süryaniler İçin Seyfo Devam Ediyor

Mor Gabriel Tarihimizdir

El Konulmaya Doyulmayan Hıristiyan Malları

Süryani Kardeşime Dokunma

Soğan Kabukları ve Akitu Bayramı

Solgun Sarı'nın Manastırı

Kalbi Halkı İçin Atan Bir Süryani'nin Buruk Vedası

Kadim Süryanilerin Akitu Bayramı

Mardinlilerin Dilinden Düşmeyen Beş Konu

hepsi

Bir Düşün Peşine Düşmek

Süryani İsa'nın Hasret Rüzgarı

70. Yılında Yetmiş Bin Süryani

İnsan Yüreğinde Ne Arzuluyorsa Onu Konuşur

İsa Bakır ve Mektubu

İsa'nın Ağacını Aramak

Siyah Elbiseli Süryani Kadınlar

Süryaniler ve Diyalog

Korku ve Kuşku

Bir Haberin Düşündürdükleri

Süryanilerin Son Güneşi: Metropolit Hanna Dolabani

Bir Toplum Nasıl Yok Olur?

Bu Öyküde Senden Bahsediliyor

Mor Gabriel'e Dokunmak

Mardin'de Eski Bir Gelenek: Hassit Merene

Oryantalist Maryus Bauer Mardin'de

Çicek Açmadan Meyve Vermek

Bir Süryani Halk Ozanı

Mor Şumuni ve 40-50 Kadar Süryani

Bütün Süryaniler Kimdir?

Sabro'nun İlk Sayısına Dair

Patrik: Dua Türkçe Yapılacak Süryanice Yok

Rahibeler Nasıl Serbest Bırakıldı?

Februniye'nin Önündeki Yol

Kaçırılan Metropolitlerin Katili İstanbulda mı?

Kaçırılan Metropolitler Üzerine Bir İnceleme

 
 
Özgür Nizam / KEFRO'DAN SELAM OLSUN DİASPORAYA

Bazen hala bedeller ödemesine rağmen bıraktığın yerlerde yaşayan dindaşlarını, ırkdaşlarını ve yoldaşlarını anlatmak yerine niye gitmek zorunda kaldığının gerekçelerini anlatırsın durmaksızın. Bu öylesine evrensel bir gerekçedir ki gittiğin yerlerde ki herkes sana hak verir, ama onlar için aslında ötekisindir tüm geçerli gerekçelerine rağmen ve aslında onlarda 'öteki'dir senin için. Çünkü sen köklerini saldığın yerlerin bir avuç toprağını hala yanında taşımaktasındır ve bir Süryani istese de binlerce yıldır köklerini saldığı coğrafyanın o bir avuç toprağını atamaz, o toprağın her tanesinde mutlaka atalarından birinin dokunuşu vardır .

Ve bu hep öteki olmak seni yoracaktı, yordu da. Sonra terk ettiğin coğrafyanın şimdilerde neler yaşadığını bilemeden o coğrafya için politikalar üreteceksin, binlerce yaşam kilometreleri ötesinden. Ama aslında terk ettiğin yerlerde şimdilerde farklı yok oluşlar, farklı mutluluklar; farklı hayatlar yaşanmaktadır ama sen bunları bilmiyorsun aslında şimdilerde, ama bunu kabul edemezsin çünkü aslında en zoru insanın anavatanında ötekileşmesi. Ama dialektik kendi kurgusuyla buralarda da yaşamı şekillendirmiş ve değiştirmiştir. Ve bakacaksın ki aslında artık kendi topraklarında kendi halkının ötekisi olmuşsun.

Kalanlar kalmalarını bir tek şeyle anlatabiliyorlardı. Biz buraları terk edersek biz topraklarımızı bir bilinmeyene veya yalnızlığa bırakırsak kim bilir daha neler gelecek buralarının başına, belki daha az lüks evlerde ve belki daha zor insanlık koşullarında yaşayacağız ama asla ayrılmayacağız buralardan. Gidilen yerlerde ferah mutsuzlar olmak yerine topraklarımızda mücadele eden fakirler olmalıyız. Avrupa burjuva demokrasisi belki daha fazla özgürlükler verebilir bize ama biz buralarda özgürlüklerimizi vereceğimiz mücadeleler ile kazanarak yaşayacağız. Çünkü biz buraların çocuklarıyız, ve buralarda atalarımın kemikleri toprak oldu, yeşerdi fidan oldu, ağaç oldu, çünkü ben bu toprakların binlerce yıllık efendisiyim. Evet Kefro bana bunları düşündürmüştü bu yaz, üzüntüm çok fazla idi bir gün önce yaşadığım mutluluğun arkasından.

Bayan Svahnström ve Prof. Dr. Knutson köy ile ilgili bilgileri aldıktan sonra güneydoğunun bir klasiği olan bir beyaz renault arabaya binip yola çıktılar ve kavşaktan onları yolcu ettik onlar Diyarbakır'a, ben ve Yusuf ise tekrar Midyat'a.

Biliyordum ki şimdilerde bu güzel köyün güzel insanları hala burada yaşıyor olsalardı şimdilerde bir şeyler daha kolay olacaktı. Ama onlar ve diğer Türkiye coğrafyasındaki insanlar mecburen diyerek çıktıkları yolda vardıkları yerlerde kaldılar. Bizler özlüyoruz diasporadaki dostlarımızı. Ama korkulacak bir şey yok, coğrafya yeni çocuklarını büyüttü ve yaşayan çocukları mücadele etmeye devam etti, ediyor ve edecek. Keşke sizlerle birlikte aynı yerlerde yaşayıp birlikte mücadelemizi verebilseydik. Ve biliyorum ki ve eminim ki sizler buralarda yaşamlarınıza devam ediyor olsaydınız şimdilerde daha fazla kazanımları elde etmiş olan bir coğrafyayı birlikte yaşıyor olacaktık.

 
   

   


© Copyright 2008 www.suryaniler.com
tasarım: Web Tasarım